1396/08/06 21:53:22

راهنمای خرید جک های الکترومکانیکی یا هیدرولیکی

این راهنما برای آشنایی بیشتر کاربران با نحوه کار و سیستم های متنوع جک درب پارکینگ نوشته شده تا در زمان خرید اطلاعات کاملی را از سیستم های جک درب پارکینگ مورد نیاز داشته باشند.جک های الکترومکانیکی یا هیدرولیکی در بیشتر ساختمان های مسکونی، مراکز اداری و تجاری، کارخانجات استفاده میشود. اما این دو مدل تفاوت هایی در نوع استفاده و شیوه استفاده دارد. در این راهنما سعی شده است به صورت اختصاری تفاوت های آنها برای انتخاب درست شرح داده شود.

 

انواع مدل های جک پارکینگی:

سیستم های جک پارکینگی از لحاظ عملکرد به دسته تقسبم میشوند :

  1)  جک های الکترو مکانیکی

  2)  جک های هیدرولیکی

 

 

درب اتوماتیک هیدرولیکی

جک های هیدرولیکی با روغن (داخلی) کار می کنند که برای ترددهای زیاد و درب های با وزن بالا استفاده می شود و یک برتری منحصر به فرد دارد آن هم این که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند این جک برقی که از روغن استفاده میکند بدون هیچ تغییر در عملکرد به کار خود ادامه می دهد، و تنها یک نوع ۲۲۰ ولت دارد. ایمنی دربهای اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالا است و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است . اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذ پذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را به صفر می رساند.

جک پارکینگی V2

در اتوماتیک الکترومکانیکی

درب اتوماتیک نوع الکترو مکانیک بر اساس برق و مکانیک کار می کنند. شامل دو نوع ۲۲۰ ولت و ۲۴ ولت هستند و برای تردد محدود تا ۲۰ واحد مناسب است.نوع ۲۲۰ ولت از ups برای کارکردن در زمان قطع برق استفاده می شود و ۲۴ ولت آن نیز از باطری بک آپ و شارژر برای کار کردن در زمان قطع برق استفاده می شود.  از جمله مزایای سیستم درب های الکترومکانیک ، کوچک بودن اندازه تابلو فرمان ، برنامه پذیری عالی و انعطاف کامل دستگاه با محیط نصب ، احتیاج به سرویس بسیار کم در سال ۱ تا ۲ بار و معایب این سیستم استهلاک بیشتر نسبت به سیستمهای هیدرولیکی به دلیل کارکرد چرخ دنده و گیریبکس در جکها ، قدرت محدود و آسیب پذیری سیستم در مقابل فشار بیش از حد است. درب های اتوماتیک الکترومکانیکی از لحاظ ایمنی بسیار امن طراحی شده و این سیستم در برابر فشار متقابل بسیار مستحکم است و می توان با یک قفل برقی نفوذ پذیری را غیر ممکن نمود.

 

 

تفاوت های اصلی بین برندهای مختلف

 

·       دو سرعته  یا چند بودن برد برخی از جک ها(کم شدن سرعت در ابتدای باز و بسته شدن درب ها به دلیل نکوبیدن درب ها بر روی هم )

·       زاویه ی باز شوی درب ها (مثلآ 100 یا 120 درجه)

·        ولتاژ مصرفی ( 220 یا 24 ولت)

·       جنس چرخ دنده ها (فولادی یا پلاستیکی)

·       نوع خلاص کردن جک ها

·         پشتیبانی از باطری بک آپ(در برخی از جک ها این امکان وجود ندارد)

·       برد قابل انطباق با تمام سیستم های  RF IDeasو سیستم های پلاک خوان و BMS ساختمان

·       دارا بودن خروجی برای قفل برقی

·       دارا بودن میکروسویئچ (درصورت عمل نکردن چشمی ها در هنگام برخورد درب با خودرو فشار وارده را تشخیص داده و درب را به صورت خود کار باز می کند)

 

 

قطعات تشکیل دهنده جک اتوماتیک درب پارکینگ:

 

·       دوعدد بازو که بر روی درب نصب می شود.

·       مرکز کنترل که تمام تنظیمات جک پارکینگ از این طریق انجام می شود (اندازه زاویه باز شو ،سرعت باز شو و...) 

·       ریسیور که ریموت کنترل جک های پارکینگی از این طریق کد می گیرند و عمل می کنند.

·       چراغ هشدار دهنده که در هنگام باز یا بسته شدن درب روشن می شود و باید جایی نصب شود که در معرض دید باشد.

·       چشمی که برای ایجاد امنیت هنگام بسته شدن درب است و از برخورد درب با خودرو و عابر جلو گیری می کند . هنگام  عبور اجسام یا عابر پیاده از جلوی چشمی، باعث باز شدن مجدد درب ها می شود و از برخورد جلوگیری می کند.

·       پلیت های فلزی که در زمان نصب استفاده میشود

·       ریموت کنترل

 


پاسخ به مطلب
0 تشکر
2bk
کاربر
عضویت: 1396/08/06
تشکرها: 0
پست ها: 3